torsdag 5 augusti 2010

En kort stund av analog njutning


Jag älskar att vara online, nästan så att jag blir stressad när jag inte får kolla mailen eller skriva en Tweet. Idag hände det dock något... jag fick en sådan lust att köpa en skrivbok att skriva i så jag gick till Ordning & Reda i Sturegallerian.
Allt skinn, fina färger och nostalgiska minnen av lågstadiet då det enda vi arbetade med var papper och penna fick min lust att köpa oemotståndlig.
Okej nostalgin är en liten överdrift, visst jag erkänner att jag är en digital infödning, iaf enligt "experterna", det var då datorn infördes i skolorna(1994), men mitt minnet går dock tillbaka till pappret.
Jag köpte fin fina block; ett rött i skinn(A5) som ska vara min idé/inspirations bok på jobbet. En vit kalender i skinn(A6) samt en svartvit mönstrad(A5) i plast som var alldeles kladdig och mjuk!? den har jag redan börjat skriva ned min retorikordbok.

Man kan tycka det är dumt att skriva en hel ordbok i ett block, hur ska jag då länka den?
Sanningen är att jag kommer ihåg saker bättre när jag måste skriva ned dem, så det är ett tips till alla som lätt glömmer saker...
Go analog!

Bilden är tagen från ordning-reda.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar