fredag 6 augusti 2010

Flattr me

Jag läste om den nya tjänsten Flattr på Joakim Jardenbergs underbara blogg som jag började följa efter hans föredrag på TedxAlmedalen som Twingly och Greatness anordnade under politikerveckan i Almedalen.

Flattr är enligt min mening en underbar tjänst som jag tror kommer att slå stort hos de som lever på nätet och älskar kunskap.

"Ska vi byta grejer, ska vi byta grejer med varandra? Jag byter en rostig spik mot en morakniv..."

Det är så det går till idag, man ger bort sin kunskap för att man vill dela med sig av det man brinner för, oftast får man någonting tillbaka iform av inspiration, kunskap eller en ny nätvän..

Nu ger Flattr en chansen att få direkt visad uppskattning, inte bara genom att man frälser genom fina kommentater.. nej nu kan man faktiskt visa sin uppskattning genom att ge en liten bit av en kaka($) för att man tror på något.. och det är Internet som kommunikationsplattform, man ska kunna tjäna på att dela med sig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar