torsdag 26 augusti 2010

Nu är kursen slut.

Den ärade kursen "Retorik och politik i Almedalen" har kommit till sitt slut.

Förra veckan kämpades det igenom en tentamen, denna vecka fångade jag klassen i en lite allt för deskreptiv redovsining. Mina kära klasskamrater gillade det, min kära lärartrio var en aning skeptiska då de missade som de uttalade sig "10-15%" av det jag sa iom med att min enthusiasm resulterade i snabba meningar och ett högt tempo.
Min "enthusiam" är en metonomyn för att jag pratar allt för snabbt och ack vad jag vill ändra på det, viktig läxa.

Hur som helst, denna kurs har varit mycket givande kunskapsmässigt, dock den störta gåvan den gav mig var Almedalen.
Jag är frälst. Jag längtar redan till nästa år, då ska jag försöka få med lite vänner från jobbet. Fler ska kunna få uppleva det tryck som försegick mellan murarna.

Om du brukar hänga där? så ses vi definitivt nästa år, och året efter det..

Trevligt med kursen var även de nya vännerna i klassen. Tycker att alla är intressanta och trevliga och det tackar jag för.
Även om kursen är slut så kommer vi nog ses en del ändå, vi är ju trots allt i samma bransch. Om inte redan på söndag.

På Söndag har Alliansen vernissage i riksdagen för deras kampanj. Ingen mindre än Per Schlingmann ringde Björn Stolt(min lärare) och bjöd in klassen då vi hade en föreläsning med den brilljanta innan Almedalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar