onsdag 11 augusti 2010

Hello jello

Idag när jag surfade runt så kom jag i kontakt med den svenska tjänsten Jello, en cashback-site på svenska. Jag blev först glad att det kommit till Swe, sedan fick jag reda på att den har funnits i Sverige ett tag nu då blev jag mindre glad:(

Varför har inte en tjänst som denna slagit igenom större?

I Uk handlar den genomsnittlige konsumenten allt på nätet(viss överdrift) och cashback-siterna är en av anledningarna.
Jag skulle gärna se att detta togs i anspråk mera i norden.
Visst Sverige är en av de mest uppkopplade länderna i världen och ja vi ligger i framkant på många sätt, men när det kommer till nya vanor är vi trots att allt ganska så blyga gällande nya marknader.

Anyway

Nu är det hälsa 2.0 på jobbet som gäller. Vi är flera som är taggade på att springa för att bli friska och starka inför höstens alla utmaningar.
Jag sprang idag 7,88km enligt min Nike+ men jag tror den inte stämmer helt för när jag mätte sträckan på eniro var den drygt 1km kortare, men det var gött iaf.
Kom in i andra flåset vilket är nycklen till en skön runda:)

Nu ska jag läsa lite retorik, har lite ångest över att min pluggambition har sänkts denna vecka iom att jag varit så taggad på jobb, men det ska jag ändra på nu:)
Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar