söndag 29 augusti 2010

Moderaternas Reklamfilmer - Starka pathosargument

Idag var jag i riksdagen och lyssnade på Per Schlingmann som pratade om Moderaternas valkampanj inför de tre sista valveckorna. Vi fick titta på deras tre nya reklamfilmer som kommer att gå i Tv och på Bio och självfallet på nätet.

Jag tycker att filmerna är briljanta, de väcker starka positiva känslor kring jobb som är Moderaternas kärnfråga i valet.
De har hittat och tryckt på de små saker som för många är guldkornen i vardagen och på jobbet. Våra jobb är våra liv och inte något som enbart ska livnära oss och det visar de galant med dessa filmer.

Musiken är ett pathosargument i sig, det är glada låtar som träffar i hjärtat, scenerna väcker även mycket känslor och glädje.

Jag tycker att de har val rätt med denna typ av kommunikation, många gånger trycker partier på rädsla för vad som kommer att ske om vi inte väljer ett visst val, detta är ingen attack, det är ingen rädsla. Det är vad välfärd ska vara helt enkelt.

Utfrågningen av Schlingmann var mycket intressant i övrigt och han är i mina ögon den bästa strategen idag inom svensk politik.

Helg



Kärlek på jobbet



Självkänsla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar