söndag 24 oktober 2010

Inspiration


Det finns inget bättre än att få inspiration. I helgen har jag med lättja plöjt igenom en av mina kursböcker "The fundamentals of Creative Advertising".
Det är konstigt att man med ögonen kan glida igenom sidorna utan att ens märka det och plötsligt är boken slut. Den var dock bara 160 sidor blandat med briljanta exempel på bra reklam men det sjuka är att det kan ta tre dagar att läsa igenom en vetenskaplig artikel på bara 30 sidor och efteråt kommer man knapp ihåg vad man läst.

Allt handlar i slutändan om hur inspirerad man blir tror jag. Blir man intresserad och inspirerad vill man kasta sig över till nästa sida för att få en dos till, och sen en dos till osv.

Summan av kardemumman, jag gillade boken. En viss upprepning i vissa fall men ja tror att man behöver upprepa allt här i livet, annars glömmer man tillslut bort eller tar det för givet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar